livetsomhelena

Skogen, outlet och kalas x2

Av Helena Häll - 2024-04-21 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefactorys outlet med mamma och shoppade loss lite. Köpte lite planscher jag tänkte rama in och sätta upp och så hittade jag också lite ljusstakar jag tänkte ge till barnens pedagoger som en sommarpresent sen också. Efter det var det dags för kalas, hos farfar! (Martins pappa!) Tillsammans med Martins syster med familj och Martins faster så firade vi hans pappa med mat och tårta! Det var highlife!

Idag tog vi det lite lugnare på förmiddagen och städade och plockade iordning här hemma. Sedan vad det dags för Max att åka på barnkalas. Jag fick inte åka hem sa han så jag fick snällt vara med på barnkalaset jag också. Martin och Elliot åkte till farmor och farfar och firade farfar idag också. Efter kalaset lekte vi lite hos min kompis och hennes barn som bor precis bredvid barnkalaset. Så först vid femsnåret hämtade vi upp eje och Martin och eftersom kylskåpet var tomt så blev vår söndagsmiddag hämtmat från McDonalds. Men barnen var nöjda och glada över sin hamburgare och pommes med dip! Nu är Martin och handlar och jag sitter hemma och läser lite i min biblioteksbok jag lånat på bibblan. Är ju bra om jag läser klart den innan den ska lämnas tillbaka.

Utflykt med kompis!

Outlet med mamma!

Förrätten!

Elliot gillade förrätten!

Pizza till barnen!

Och två olika kyckling/fläskfile rätter till oss andra!

Farfar öppnar present!

Max stod för underhållningen med ukulelen och tårtlocket på huvudet!

Dagens barnkalas!

Kvällsmaten!

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards